Kada je narušena ravnoteža između privatnog i poslovnog života kod zaposlenika često nastupa stanje burnouta . Tada dolazi do nezadovoljstva, nervoze i konflikata s kolegama, prijateljima i obitelji. Zato je važno naći ravnotežu i izvući najbolji iz oba svijeta.
Kako najbolje balansirati između privatnog i poslovnog života?
Kada znamo postaviti dobru granicu između radnih sati i slobodnog vremena javlja se osjećaj zadovoljstva, produktivniji smo i sretniji. No u današnje vrijeme rijetko tko ima kontrolu i zna postaviti valjane granice. Često se znamo zatrpati poslom jer smatramo da sve moramo napraviti sami da bi bilo idealno. No važno je znati kvalitetno delegirati svoje obveze.
U nastavku ti donosimo nekoliko savjeta kako to postići:
Planer je tvoj najbolji prijatelj
Nauči planirati! Na list papira zapiši sve svoje obveze za nadolazeće razdoblje i poredaj ih prema prioritetima. Zapitaj se: Koliko mi je ovaj zadatak trenutno važan? Mogu li ga odgoditi ili delegirati nekom drugom? Iako ti se to sada čini manje bitnim i kao da to sve možeš u svojoj glavi, vidjet ćeš da će ti biti jednostavnije kad je zapisano – kad zapišeš tad se uglavnom i držiš toga. Osim toga, na taj način imat ćeš svoje vrijeme pod kontrolom i lakše ćeš organizirati svoj radni dan/tjedan/mjesec.
Uzmi predah – potreban ti je
Često se zna dogoditi da se usred posla toliko fokusiramo na rad da zaboravimo uzeti pauzu. Ta pauza, makar od 3 do 5 minuta je must do. Skakanje s jednog posla na drugi bez odmora nije preporučljivo jer se puno brže umaramo i dođemo do trenutka kad nam je dosta. Zato je bolje uzeti nekoliko kraćih pauza, štoviše tako ćeš moći obaviti više stvari i imati energije za slobodno vrijeme. Drugim riječima, nećeš doći doma i odmah leći od umora 😊.
Vrijeme za sebe provedite kvalitetno
Sve popularniji rad od kuće doveo nas je do toga da svojih 8 radnih sati provodimo gotovo isto kao i svoje slobodno vrijeme. Okruženi smo istim prostorijama i uopće nemamo postavljenu granicu slobodnog vremena. Zato je bitno provesti svoje slobodno vrijeme na kvalitetan način. Izađite na kavu, prošećite ulicom, isprobajte nove stvari. Naglasak na sjesti ispred TV-a i mobitela nije kvalitetno provedeno vrijeme – pred ekranom ste cijeli dan 😉.
Nauči reći “ne”
Znamo koliko je grozno reći “ne” kada te netko zamoli za pomoć ili rješavanje nekog zadatka, no ponekad je jedini dobar odgovor. Naravno, uvijek možeš pomoći kolegi ili preuzeti jedan dio posla na sebe, ali sve dok te ti zadaci dodatno ne pretrpavaju i stvaraju ti pritisak oko rokova.
Nemoj misliti da je ne loše i da će ti itko zamjeriti, no ako ti je ipak preteško izgovoriti ga pokušaj s pronalaskom alternative ili drugog rješenja. Na primjer, ljepše je čuti “rado, ali imam puno posla trenutno, mogu ti pomoći čim završim” ili “ja nažalost sada ne mogu, ali mislim da je Ivan iz ureda pored slobodan pa možeš njega pitati” nego samo “ne”.
Okruži se ljudima koji ti odgovaraju
Ne kažu uzalud da je svako od nas prosjek petero ljudi s kojima se najviše druži. Obrati pažnju kakvi su tvoji najbliži. Ako si okružen/na nervozom, manjkom ambicije i lijenošću, očekivano je da ćeš s vremenom poprimiti te karakteristike i postati takvom osobom. Zato pažljivo biraj ljude s kojima se družiš i provodiš vrijeme, htjeli ili ne htjeli oni također pomažu u kreiranju osobe kakvom želimo postati.
Nadamo se da će ti ovi naši savjeti dobro doći i da ćeš razmisliti o važnosti održavanja ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Za više novosti, ali i pitanja uvijek nas možeš zapratiti na našem Instagram profilu.